Groene A.P.P.E.L.S.

Voedingsadviesbureau

Op een gemakkelijke manier meer bewegen

In mijn vorige blog heb ik uitgelegd wanneer je voldoende beweegt en waarom bewegen gezond is. Fris je geheugen op door dat eerst weer eens door te lezen. Er zijn zoveel redenen te bedenken: eigenlijk zou beweging vanzelfsprekend tot je dagelijkse bezigheden moeten behoren. Schiet je nu al in de stress? Niet nodig hoor, in deze blog geef ik je enkele tips om op een gemakkelijke manier meer beweging in te bouwen in je dagelijkse leven!

– Ga 3 keer per dag 10 minuten of 2 keer per dag 15 min wandelen met de hond, je kinderen, je partner of gewoon heerlijk alleen. Loop lekker stevig door en geniet meteen van je omgeving!

– Klussen en schoonmaken in en om het huis behoort ook tot de categorie bewegen. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap: je maakt jezelf nuttig en je beweegt.

– Ga minimaal eens per week op de fiets naar je werk of school. Dit kan natuurlijk alleen als de afstand niet te groot is. Je spaart zo ook meteen brandstofkosten uit en je draagt bij aan een beter milieu.

– Lunchwandelen: het wint steeds meer aan populariteit. Vraag een collega om gezellig met je mee te lopen en maak een ommetje van 15 tot 30 minuten.

– Beweeg vooral op een manier die jij leuk vindt! Kijk eens welke sporten er worden aangeboden in jouw woonplaats en kies daar iets uit. Ga dit een tot twee keer per week doen, dat is voldoende. Je hoeft echt niet naar de sportschool, alle soorten sport zijn goed! Als je kiest voor een vereniging, dan leer je vaak ook andere mensen kennen waardoor sporten ook meteen gezellig wordt.

– Als je ver weg woont van je werk of van school: parkeer je auto zo dat je een kwartier loopt voordat je je bestemming hebt bereikt. Op die manier loop je twee keer een kwartier per dag! Of stap een halte eerder uit je trein of bus. Ook een goede manier om even te ‘ontstressen’ na je werk of school.

– Ga vaker per week een kleine boodschap doen met de fiets of lopend, zodat je niet eens per week met de auto veel boodschappen moet halen. Zo heb je ook meteen versere producten in huis.

– Maak je wandeling leuker door eens in een andere omgeving te gaan wandelen zoals het bos, of door een lekkere picknickmand mee te nemen met daarin gezonde hapjes voor onderweg.

Je ziet wel, er zijn genoeg mogelijkheden om meer te gaan bewegen, zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen.

Welke manier past bij jou??